kritaen5a


Bajs är knark
March 7, 2010, 15:17
Filed under: Uncategorized

Citat från Lasse Anrells senaste krönika:

Jag gjorde några resor genom knarkarkvarteren i Vancouver. De är fasansfullt deprimerande.

Så vitt jag kunde förstå hade inte politikerna gjort särskilt mycket för att dölja dem. Det finns olika förklaringar till den relativa storleken på problemen. Liberala lagar gör att Vancouver blivit en tillflykt för hela Nordamerikas knarkare. Här får de missbruka ifred. Jag såg heroinister tillreda sina silar helt öppet.

När jag var som mest fördömande över misären erinrade jag mig å andra sidan ett besök i Oslo förra året.

Så fort jag steg av tåget flockades de tunga narkomanerna kring mig. Heroinister och barnfamiljer rörde sig spöklikt långsamt tillsammans. Amfetaminister och oljehandlare gjorde affärer i upphetsat tempo.

Så ibland behöver man inte lämna vare sig vår nordiska rikedom eller vår geografiska hemvist för att se samma misär som långt bort i västra Kanada.

Det räcker med en kort resa till Northugs land.

Vi kan hälsa vår gode vän Lasse Anrell att det räcker för honom att ta tricken till oss i Bandhagen för att se gamla rävar sila upp kanylen öppet i centan’.


3 Comments so far
Leave a comment

Tjo bräää! Det brinner, larma brandkåren i Farsta! Sista livlinan till deras fortsatta existens är ett påtänt höghus i Skeviks Gård där dom i prydliga linjer formas upp för att dras in i katakomberna av den härjande eldsvådan… väl där inne exploderar allt!

Comment by Hav Utan Hamnar

Bandhagen, högdalen, rågsved…

Comment by bedrövlovich

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=jenkum&defid=2695295 bajs är knark, det är sant.

Comment by YRI




Leave a Reply

