kritaen5a


Cashen fortsätter att rulla in
October 1, 2010, 20:44
Filed under: Uncategorized

Att vara medlem av REDAKTIONEN har sina fördelar. Vi är “Made Men”. Vackra kvinnor på stan pekar och viskar att “där går REDAKTIONEN, mina trosor blev just blöta”. Sen är det så att vi bara rakar in cash eftersom vi är högst i näringskedjan. REDAKTIONEN har bara att välja ock vraka bland alla schyssta dealar. Vi väljer att här offentliggöra vad som häromdan skramlade in i en av REDAKTIONENS oligarkers anonymare mailadress. Läs och inse vilka BETYDELSEFULLA aktörer vi är på den internationella marknaden. Notera att den lite knackiga svenskan och ibland lite lätt bisarra översättningen är våra affärspartners sluga taktik att undkomma den amerikanska krigsmaktens spaningsarbete. Det är alltså inte vårt fel. Bara sånt vi får leva med som internationella spelare på en smutsig marknad.  De hade en del frågor dock. Notera våra feta siffror inom parentes för deras frågor nedan. Nu när vi till slut offentliggör dokumenten så vill vi ju inte bryta det sköna flow vår “partners in Business” har när de skickar sina krypterade mail till oss. Våra svar kommer efter.

BEGÄRAN OM FÖRETAG OCH PARTNERSKAP‏‏
Från: Sgt. Benjamin Franklin (bfranklin@mail2Army.com)

(1) Hur mår du idag?(2) Jag är Sgt. Benjamin Franklin en amerikansk soldat som tjänstgör i militära 3 Infanteridivisionen här i Irak.(3) För det första, jag skulle vilja be om ursäkt för att använda detta medium för att kontakta dig eftersom det är mitt sista alternativ.(4) Jag hittade dina uppgifter i en av online kataloger och beslutade att intim dig med en affär som jag tror kan förändra våra liv.(5) Under en av mina uppgifter natt patrull, jag snubblar in i ett lager valv som innehåller fyra Raffinerad metalliska guldtackor av 120 kg, 95kg, 85kg, 65kg resepctively in a delapitated byggnad.(6) En gång ägdes av en känd irakisk företag Mogul. Först blev jag chockad och förvånad jag hade ville lämna den där, men kom till mina sinnen och insåg dess gåvan från Gud, som den totala ekonomiska värdet kommer att förändra mitt liv för evigt.(7) Jag har hållit Guldtackor för mig själv under en tid nu hoppas att jag kommer att ta med mig hem när vi är lediga i 5-6 veckor från nu, men tyvärr så insåg det kommer att beslagtas av mig av min höga officerare som tar den och hålla den för sig själva.(8) I detta syfte vill jag värva dina partnerskap i att föra denna guldtackor ur Irak omedelbart, här är en krigszon och som soldater det finns begränsningar för vad vi kan göra. Allt jag behöver en är en tillförlitlig, pålitlig och kompetent individ som skall fungera som mottagare.(9) Jag planerar att använda en av Iraks mest diplomatiska Kurirföretaget att skeppa guldtackor ur Irak och allt jag kräver av dig är att hjälpa att ta emot från din sida.(10) Jag är beredd att dela pengarna från försäljningen av denna Guds gåva med dig 60/40 (Ger dig 40%).(11) Min största fråga är kan jag lita på dig?(12) Om du är intresserad av denna transaktion och du vet att du litar på värdiga och kompetenta, inte att kontakta mig eftersom det är mycket brådskande och kräver omedelbar uppmärksamhet.(13) Jag ser fram emot ditt meddelande och skall förse dig med mer information om transaktionen.(14) Observera: transaktion av detta magnitute är bäst bevarade hemlighet, tills dess framgångsrika genomförande.(15) Det är 100% riskfritt.

(16) Tack. Hej!

REDAKTIONENS svar:

Sgt. Benjamin Franklin

1. Tack bra.

2. Fett äkta namn! Precis som en gammal president. REDAKTIONEN gillar sånt.

3. WTF?? Sista alternativ? Skärp dig horunge!

4. Såja, nu snackar vi!

5. Wow! Plötsligt händer det!!

6. Bra tänkt!

7. Fittiga överordnade behöver du inte bry dig om när VI är inkopplade..

8. Vår BÄSTA kille är TYVÄRR just nu i Asien (Kina) men vi ser till att ha honom på nästa plan hem till Sverige!

9. Vi hajjar!!

10. GLÖM DET! 70/30 till OSS. Vem fan tror du att du har att göra med??

11. Klart du kan…

12. Hmmm, något gick nog vilse i översättningen där min vän…

13. Vi lyssnar och agerar!

14. Du kan lita på oss. Ingen kommer att få veta något!!

15. Som alla schyssta dealar är, tack mannen det hade vi redan förstått!!

16. Hej själv, trevligt att göra affärer med dig.

Så, där har Ni en liten insikt i hur REDAKTIONEN opererar på den globala marknaden. Se, lär och imponeras era fittor!!

MONEY NEVER SLEEPS.

GREED IS GOOD.


2 Comments so far
Leave a comment

REDAKTIONEN överträffar sig själv. Prislöst!

Comment by HFB

Underbart! En Dead President som fiskar efter Dead Presidensts.

Comment by E. Mike




Leave a Reply

