kritaen5a


Supervalåret 2014 Special
May 23, 2014, 14:12
Filed under: Uncategorized

Det börjar dra ihop sig till EU-val. Och det är bara början på alla tuffa val som kommer. REDAKTIONENS ambition är som vanligt att ligga lågt med det politiska snacket men vi har ett samhällsansvar känner vi. Om det inte vore för att vi vände oss till de sällsynt obegåvade sär-individer som läser denna världsledande blogg (i sanning motsägelsefullt..) skulle en uppmaning om vikten att rösta kännas överflödig. Men vi är är säkra på att för första gången i dessa lågt stående kretiners liv kommer denna uppmaning att tas i beaktande.

Nåja, har du fått röstkort så marschera iväg till anvisad vallokal och rösta bara. Allt står på lappen och det är tillåtet att fråga om vägen om man är osäker ändå. Kom ihåg att om Ni vill vara fett äkta så röstar Ni på valdagen och då skall Ni klä Er i liknade dresskod.

valdag

Finaste gå-bort-clobber alltså.

Så långt antar vi att de flesta fortfarande är med i matchen. Men sen kan det bli svårt. Det finns ju så många olika partier att rösta på men bara ett alternativ är tillåtet att rösta på. Givetvis är det inte helt oäkta att göra som man vill. Känner man att man vill vika sin röst bör man givetvis göra detta. Men den kommer då tyvärr ej att räknas…

REDAKTIONEN avsatte en mindre del av intäkterna från T-shirt-försäljningen (några ex. finns fortfarande i lager för övrigt) till den mest omfattande undersökning som någonsin genomförts i något land någonsin. Och alla svarade givetvis. Så detta är 100% obestridligt säkerställt och vederhäftigt.

Så för att förenkla det för Er alla så ger REDAKTIONEN den överlägsnast mest klargörande insikten i vad Ni röstar på. Varför krångla till saker som är rätt enkelt.Vi förstår att det lilla ni begriper i de politiska debatterna, informationen och nyhetsflödet är totalt bortkastat på Er.

Vi byter ut politiska ståndpunkter mot vanligast förekommande musfrisyrer i de olika partierna. Vi lägger ut i random ordning och helt utan inbördes bedömning på något som helst sätt. Om Ni mot all förmodan tror Er kunna läsa in någon REDAKTIONELL preferens läser Ni helt enkelt fel.

Först ut:

Centerpartiet: Som av en slump blev det Annie’s parti som vann lotten och hamnade högst upp i genomgången. Rödlätt och ganska vildvuxet. En organisk buske som mår bra utan irritationer eller svamp då vissa bekämpningsmedel används i smyg.

vp

Socialdemokraterna: En lätt nyans av rött. I denna grupp av väljare är variationen rätt bred. Rejäl ansning dock övervägande. Polerat och folkligt. Bic-fitta kan förekomma.

centern

Miljöpartiet: Ganska välbeskuret. Lite överraskande att ansning är så vanligt förekommande. Dock inte första gången i historien som folk lever lite annorlunda än de lär.

centern1

Vänsterpartiet: Mycket litet görs åt hårväxten. Härligt gamla skolan för de som gillar mustiga könsorgan och traditionell hårväxt.

fi

Kristdemokraterna: Kom lite som en chock att det var lite syndigare ansat än man kunde ana. Men det är som ofta att i de lugnaste vattnen.

kd

Moderaterna: Lite ansning och en korrekt yta. Givetvis innanför bikinilinjen med en viss marginal men klart behårad.

moderaterna

Feministiskt Initiativ: I den mån man ens får se dem så är de garanterat orörda och välvuxna. Bic-fitta okänt fenomen.

fi

Sverigedemokraterna: Särskiljer sig i den måtta att väljargruppen ofta avspeglas i val av utsmyckning och klasstillhörighet. Bic-fitta kan förekomma.

sd

Folkpartiet: Här förekommer en ganska vid spridning i sann liberal anda. Välvårdat i större utsträckning än det fria valet skulle antyda. 

fp

Junilistan: Till största del äldre väljare och för dem som uppskattar den stilen.

juni

Piratpartiet: Inte ens här kan man tänka lite självständigt utan tar från kända varumärken.

pirat

Det var det hela. REDAKTIONEN hoppas nu att det klarnat och att EU-valet uppvisar rekord-deltagande. Skulle det vara så kommer REDAKTIONENS samhällsansvar återigen anses kunna vara mer än uppfyllt.

Och kom ihåg att säga: Så skall en fitta lukta när Ni lägger ner Er valsedel i urnan. Mycket uppskattat!

Advertisements

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s



%d bloggers like this: