kritaen5a


REDAKTIONENS julkalender lucka nr 2
December 2, 2016, 04:55
Filed under: Uncategorized

Under denna lucka döljer sig ett alster från en av REDAKTIONENS alla vänner av kvinnligt kön.

Det var en gång en tjej som gick på Bajenmatch. Vilka vi mötte eller vad resultatet blev är en gåta för denne då denna matchdag innebar en riksfylla utav rang, en av de värsta på 10-talet.

Den började på Nya Söderstadion och slutade på en åker. I efterhand har det återberättats att jag svepte tolvor white russians, sambuca samt “stal” sitt sällskaps öl når jag inte blev serverad mer. Sen tar återberättandet slut och det enda jag vet är att jag återfår medvetandet PROMENERANDES i vad som endast kan beskrivas som “på landet”. Det var mitt i natten, regnade och bredvid mig på ena sidan var det sovande hästar, på andra sidan betande kossor. Vart var jag exakt? Ingen vet för självklart var telefonen försvunnen. Så vad göra? Knalla på. Knatar i vad som uppskattas till två timmar, vid ett tillfälle var det nära att jag la sig ner och gav upp för all framtid men sen kom nya krafter då en väg spottades längre fram. En väg! Halleluja! Säkert en halvtimme passerar innan en taxi kommer, jag försökte lifta men ingen ville plocka upp en lerig (?!) tjej i Bajenhalsduk konstigt nog.

Sätter mig i taxin och beordrar chauffören MOT HEMMET! Och hon somnar på två röda. Väl framme, 550kr fattigare stapplas det upp till hemmets sköna vrå. Självklart helt ovetande om vart på landsbygden jag varit för det glömde jag att fråga taxichauffören. Telefonen återfanns ej heller, i vanlig ordning. Men jag är van och härdad. Så var försiktiga barn! Man vet aldrig vart man hamnar när man festar som Bajare, men jävligt kul är det oftast!


Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

